דואר זבל

טקסט - תוכן ההודעה

הגורם האנושי:

* תלונות משתמשים

תוכנות משלוח דואר:

* מערכות דיוור אלקטרוני

ניתוח תוכן ההודעה:

* קוד HTML
* קישורים
* טקסט
* כתובת דואר

תוכנות סינון ספאם:

* מסנני ספאם

זיהוי שרתי דואר זבל:

* רשימות שחורות
* Reverse DNS
* SMTP HELO
* Bounce Analysis

ניתוח כתובת השולח:

* Sender Policy Framework
* Sender ID

הפרעה לשרתי ספאם:

* Tar Pitting
* Greylisting

האמנת דואר נשלח:

* האמנת דואר נשלח

כללי:

* יצירת קשר

מאמרים נוספים בנושא:

טקסט - תוכן ההודעה

קיימים ביטויים שונים שהימצאותם בתוך טקסט ההודעה עלולים לגרום למסנן דואר זבל לחשוד במייל מסויים. ישנם חלקים בתוכן ההודעה שהימצאות תוכן בעייתי בהם מגביר את הסיכוי כי מדובר בדואר זבל, כמו לדוגמא שורת הנושא, במיוחד אם הנושא הבעייתי מופיע בתחילת השורה. אמנם רוב הביטויים אותם מחפשים מסנני הספאם הינם באנגלית, אך כדאי להימנע משימוש גם מן המקבילה העברית של ביטויים אלו במסגרת תוכן ההודעה על מנת להקטין את הסיכוי לקבל ניקוד שלילי.

הבטחות

התוכן הנפוץ ביותר במייל שהינו דואר זבל הינו הבטחות לגבי המוצר המוצע למכירה, איכותו ואיכות השירות העומד מאחוריו. ההבטחות יכולות להיות שונות ומשונות, אך ניתן לזהות כמה מאפיינים בולטים העלולים לזהות מייל בעייתי (הביטויים עשויים להיות באנגלית או בעברית!):

  • חינם - Free
    במיוחד שימוש באותיות גדולות - FREE
  • החזר כספי - Money Back Guarantee
    במיוחד שימוש באותיות גדולות במילה GUARANTEED.
  • סיפוק מלא - 100% Satisfaction
    במיוחד אם מצורפת המילה Guaranteed.

נושא

המאפיין הבולט הנוסף בתוכן של מייל בעייתי הוא עיסוק במגוון נושאים הידועים כבעייתיים. נושאים אלו מהווים את עיקר דיוורי הזבל, ולכן הזכרת כל אחד מהם עלול לגרום לחסימת המייל על ידי מסנני הספאם השונים. הנה כמה דוגמאות לנושאים בעייתיים במיוחד:

  • הלוואות
  • הגדלת איבר המין
  • עבודה מן הבית / הכנסה נוספת
  • הצמחת שיער
  • תרופות נגד אין-אונות
  • הצעות בנושא תרופות באופן כללי
  • תוכן מיני

קריאה לפעולה

כאשר מטרתו של מייל היא לגרום לפעולה אצל המקבל, כולל המייל פעמים רבות טקסט המביע קריאה של המשתמש לפעולה. קריאות אלו מאפיינות מאד דיוורי ספאם המנסים למשוך את תשומת לב המשתמש כמעט בכוח לבצע את הפעולה הרצויה. הנה מספר דוגמאות של קריאה לפעולה:

  • לחץ כאן
  • התקשר עכשיו
  • ליצירת קשר / צור קשר
  • לקנייה / קנה עכשיו / להזמנה / הזמן עכשיו
  • להרשמה / הרשם עכשיו
  • להצטרפות / הצטרף עכשיו

ביטויים חיוביים

לעיתים מסנני הספאם נותנים דווקא ניקוד חיובי עבור שימוש בביטויים מסויימים, שהימצאותם במסגרת תוכן ההודעה יכול לסמן כי הסיכוי כי מדובר בדואר זבל הינו קטן יותר. הנה מספר דוגמאות של תכנים שהימצאותם בתוך טקסט ההודעה יכול לתת להודעה נקודות חיוביות אצל מסנני הספאם:

  • שימוש בהצהרה בדבר שמירה על זכויות יוצרים של תוכן ההודעה.
  • שימוש במה שנראה כמו חתימה של השולח (הכוללת לדוגמא שם, תפקיד, טלפון ודואר אלקטרוני).
  • שורת פרסונליזציה - פניה אישית אל מקבל המייל. לדוגמא: "מר כהן היקר". שימוש במילים אותן רק שולח לגיטימי מכיר (כמו שמו הפרטי ושם המשפחה של הנמען) הינו סמן חשוב ביותר של דואר לגיטימי.
  • אם הדיוור האלקטרוני שלך עוסק בתחום עניין של הנמען, אז חשוב להשתמש במילים הקשורות לתחום זה עד כמה שניתן, מאחר והן ודאי הופיעו כבר בדיוורים אותם הגדיר הנמען כלגיטימיים.

שגיאות כתיב ברורות

שולחי דואר זבל רבים מנסים להונות את מסנני הספאם על ידי כתיבת מילים בעייתיות בשגיאות כתיב ברורות. הנה כמה דוגמאות לשימוש בשיטה זו:

  • שימוש בסימן במקום אות - לדוגמה שימוש בסימן דולר ($) במקום האות "S"
  • הכנסת מקפים על מנת לשבור את המילה - לדוגמא ס-ק-ס

מידע נוסף

הנה אתר בו ניתן למצוא רשימה של ביטויי דואר זבל.

כל הזכויות שמורות © 2012 לא דואר זבל!.